İslam Səfərli – BİR KÖNÜL SINDIRMIŞAM

Standard

Mən onun dan ulduzu,
Zərrin şəfəq sanırdım.
Kimə inanmasamda,
Bir ona inanırdım.

O, bir qaranquş kimi
Qəlbimdə yuva qurdu.
Acı dilim qurusun
Dilim onu uçurtdu.

Saçlarının gül ətri,
Titrəyən ovucumda.
Bu intizar gözlərim
Ağlar yol ayrıcında.

Qabahətim böyükdür,
Ay ellər, dünən axşam
Bir ürək sındırmışam,
Bir könül sındırmışam!

—-

Ben onu kutup yıldızı
Parlak şafak sanırdım
Kime inanmasam da
Bir ona inanırdım

O bir kırlanğıç gibi
Kalbide yuva kurdu
Acı dilim kurusun
Dilim onu uçurttu

Saçlarının gül kokusu
Titreyen avucumda
Bu intizar gözlerim
Ağlar yol ayrıcında

Kabahatim büyüktür
Ay eller dünen akşam
Bir yüreğı kırmışım
Bir gönlü kırmışım

Uygunlaştıran : Çetin Bayramoğlu

“Kabahatım böyüktür” şarkısı nasıl yaranmıştır?

Günlerin bir gününde İslam Seferli “Kıyı” kasabasındaki yazlıkta dinlenirken, sofra arkasında kendisi de bilmeden saf kalple ne derse kadın dostlarından biri ondan inciniyor. Kalbi çocuk kalbi… kadar temiz olan şair bütün geceyi uyuyamıyor. “Oysa, ne için o, benden incisin”, – diyor. Eline kağıt-kalem alıp kalbini beyaz vapraqlara aktarıyor:

O gönül kuşu gibi
Kalbimde yuva kurdu
Acı dilim kurusun
Dilim onu uçurdu
Ah
Kabahatim büyüktür
Ay eller ne yaptım
Ben onu üzdüm
Kimselere inanmam
Bir ona inanırdım
Acı yaşlar dökülür
Titreyen vücuduma
Bekleyen bakışlarım
Takıldı kaldı yolda (kaldı yol ayrımında
Ah
Kabahatim büyüktür
Ay eller ne yaptım
Ben onu üzdüm
Kimselere inanmam
Bir ona inanırdım
Ben yarime kızmışım
Gururunu kırmışım
Kuru laftan ne çıkar
Sözüm gönlümden değil
Ah
Kabahatim büyüktür
Ay eller ne yaptım
Ben onu üzdüm
Kimselere inanmam
Bir ona inanırdım

Henüz hava ışıklanmamış İslam Seferli bu şiiri dostu yazar Elfi Kasımova gösteriyor. Elfi Kasımov’un yazlığı İslam Seferlinin yalığı ile konşu idi.Sabahın altoranlığında Elfi Kasımov pencerenin usulca döyülmesini duyuyor. Pencerenin önünde yatan Elfi Kasımov boylanıb İslam Seferlini görüyor.
Elfi Kasımov: Gecenin bu vakti hayır ola ay İslam, ne oluyor, bir şey yoktur ki?
İslam Seferli: Yok da sözdür, henüz uyumamışım. Dünkü mecliste kaç yıl tuz-ekmek kestiğim adam benden darıldı. Hiç kendim de bilemedim, bu nasıl oldu? Dinle, bu şiiri ona yazdım.
Elfi Kasımov şiiri dinleyip etkilenir. Diyor:
Elfi Kasımov: İslam, senin gerçekten büyük kalbin var. Bu şiirden sonra senin hiç kimse incinmez. Git bundan sonra gözünün dincini biraz al, her şey iyi olacak … ”
Kısa sürede bu şiire tanınmış besteci Ramiz Mirişli bir müzik beste yapıyor. Azerbaycan Halk Sanatçısı, bedel olunmaz ifası ile yüreklere yol bulan merhum Şevket Elekberovanın ifasında bu şarkıyı dinledikçe kişiye öyle geliyor ki, bütün küsülülər bu şarkıyı duyduktan sonra barışacaqtır. İşte böyle kırılgan idi, İslam Seferlinin kalbi ……

Musiqi: Ramiz Mirişli

One response »

Bir Cevap Yazın

