Şah Ismayil Xetayi – Qazel – Gazel

Standard

Bütperest oldu könül, bütxâneler küncündedir,
Men bilürmen bu dil-i şeydâ neler küncündedir.

Genc-i eşq için vücûdim şehrini qıldım herab,
Nîşe kim gencin yeri viraneler küncündedir.

Yûsif-i Ke’nani salmışdır zenexdan çâhine,
Zülfüne bağlı nece dîvâneler küncündedir.

Dürlü mezmim hesretinden, firqetinden, ey senem,
Behr-i çeşmum me’dedi dendâneler küncündedir.

Zâhid aydır, ey Xetâî, rext-i destârın hanı?
Qoymuşam meyçin girov, meyxâneler küncündedir.

Gönül putperest oldu, puthanelerin köşesindedir. Ben bu deli gönlün nelerin köşesinde olduğunu bilirim.

Aşk hazinesi için vücut şehrini harabe hâline getirdim. Çünkü hazinenin yeri viraneler, harabeler köşesidir.

Yusuf-i Ken’an’ı gerdanının kuyusuna atmıştır. Onun zülüflerine bağlı pek çok divâne âşık, o kuyunun bir köşesindedir.

Ey sevgili! Senin hasretinden, ayrılığından çeşitli şiirler yazdım. Gözyaşı denizimin madeni ağızdaki diş tanelerinin köşesindedir.

Zahid, “Ey Hatâî, senin sarığın hani?” der. İçki karşılığı rehin bıraktım, meyhanenin köşesindedir.

Bir Cevap Yazın

