Abbasqulu Ağa Bakıxanov (Qudsi)

Standard

Abbasqulu ağa Bakıxanov1

Gördüm o gözel türreni rüxsâr arasında,
Benzetdim onu ef ‘iye gülzâr arasında.

Rüxsâre düşen türreleri çekme kenâre,
Bu resmde ef’i dolanar nâr arasında.

Seyd eyledi zülfün meni bu gözlere, ey vay.
Qaldım ne yaman bu iki bîmâr arasında.

Ey dîde, meğer neylemişem men sene âxır,
Qoydun meni sen yâr ile eğyâr arasında.

Göz yaşım ile beslemişem, canıma minnet,
Peykanlarım bu diH xunxâr arasında.

Gördüm seni eğyâr ile, ey yâr, meseldir,
Bayqû tutar, elbette veten bâr arasında.

Könlüm qûşuna dam qurub çeşm-i xumârın
Qâfil mi gezir kimseni eyyâr arasında.

Ruxsârm ara sehfe kimi vesmeli qaşın,
Bir daldı düşüb cedvel-i zengâr arasında.

Eşq ehline dâim yetişir möhnet-i cövrün,
Zâhid, qalasan kaş ki, seni dâr arasında.

Deysin başına sektesiş ol hemd ü selâhın,
Kimsen gezesen âşiq ile yâr arasında?

Efsâne daha söyleme, it bir nezerimden,
Var sen kimi yüz xer bele bâzâr arasında.

Qudsî, ne yaman bağladı bu gözleri sâhir,
Yüz sen kimi serkeşteni bir târ arasında

Yanaklarının arasında o güzel saç kıvrımını gördüm.
Onu gül bahçesi içindeki engerek yılanına benzettim.

Yanağına düşen saç kıvrımlarını kenara çekme.
Bu şekilde sanki ateşin içinde engerek yılanı dolanır gibi bir durum vardır.

Yazık ki, zülüflerin beni bu gözlere av eyledi.
Bu iki hasta göz arasında ne kötü bir hâlde kaldım.

Ey göz! Ben sana ne yaptım da seni beni sevgiliyle yabancıların arasında bıraktın!

Senin kirpik oklarını bu kanlı gönül içinde gözyaşlarımla besledim.
Ancak bir şikâyetim yok, canıma minnet kabul ederim.

Ey sevgili! Seni yabancılarla birlikte gördüm.
Meşhur sözdür; “baykuş, duvar, kale içinde vatan tutar”.

Sarhoşça bakan gözlerin gönül kuşuma tuzak kurmuş.
Hilekâr, dolandırıcı kişiler arasında gafil mi geziyor?

Rastıklı kaşların, yüzünün içinde sayfa gibidir.
Sanki göztaşı kanalına düşmüş bir dal gibidir.

Senin eziyetinin sıkıntısı âşıklara daima yeter.
Ey kaba sofu! Keşke sen de darağacında asılı kalsaydın.

O hamd ve şükürlerin senin olsun, onlara gerek yoktur.
Sen kimsin ki, âşık ile sevgilisi arasında gezebiliyorsun!

Daha fazla yalan söyleme, bir an olsun gözlerimin önünden kaybol.
Bu pazarda senin gibi yüzlerce eşek vardır.

Ey Kutsî! O büyücü sevgili, bu gözleri ne fena bağladı.
Bu durum tıpkı senin gibi yüz sersemi, bir iple bağlayışı gibidir.

Bir Cevap Yazın

