Şəhriyâr (Muhammed Hüseyin Behçet-Tebrizi)- Yar Qasidi

Standard

çay

Sən yarımın qasidisən
əyləş sənə çay demişəm

xəyalinı göndəribdir
bəs ki mən axvay demişəm

ax gecələr yatmamışam
mən sənə laylay demişəm

sən yatalı mən gözumə
ulduzları say demişəm

hər kəs sənə ulduz deyə
özüm sənə ay demışəm

səndən sora həyatə mən
şirin desə zay demişəm

hər gözəldən bir gul alıb
sən gözələ pay demişəm

sənin gün tək batmağıvı
ay batana tay demişəm

indi yaya qış deyirəm
sabiq qışa yay demişəm

gah toyunu yadə salıb
mən dəli nay nay demişəm

sonra yenə yasə batıb
ağları hayhay demişəm

ətək dolu dərya kimi
göz yaşima çay demişəm

ömru surən mən qara gün
ax demişəm vay demişəm

* * * * *

Yar Habercisi

Sen yarimin habercisisin
Otur, sana ırmak demişim.

Bana emanetini yollamış
Yeter, ben artık kederlenmişim.

Ah! Gecelerce uyumamışım
Ben sana ninni söylemişim.

Sen yatınca ben gözüme
Yıldızları say demişim.

Herkes sana yıldız diyor,
Bense sana ay demişim.

Senden sonra hayata ben
Şirinse bile, boş demişim.

Her güzelden bir pay alıp
Senin güzelliğine pay etmişim.

Sen gün gibi battığında,
Ay görünce eşim demişim.

Şimdi yaza kış diyorum,
Geçmiş kışa yaz demişim.

Kah düğünümüzü hatırlayıp
Deli gibi şarkı söylemişim.

Sonra yine yasa bürünüp
Ağlayıp, sesli sesli inlemişim.

Eteğim dolu derya gibi,
Göz yaşıma ırmak demişim.

Ömür boyu sürecek yas günüm
Ah demişim, vah demişim.

Photo: Ayşen Savadova

Bir Cevap Yazın

