Çanakkale Türküsü – Çanaqqala mahnısı

Standard

Çanakkale içinde aynalı çarşı
Ana ben gidiyom düşmana karşı, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale içinde bir ağaç selvi
Kimimiz nişanlı, kimimiz evli, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale içinde bir kırık testi
Analar babalar ümidi kesti, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale üstünü duman bürüdü
On üçüncü fırka harbe yürüdü, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale elinde toplar kuruldu
Vay bizim uşaklar orda vuruldu, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale köprüsü dardır geçilmez
Al kan olmuş suları bir tas içilmez, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale’den çıktım yan basa basa
Ciğerlerim çürüdü kan kusa kusa, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale’den çıktım başım selamet
Anafarta’ya varmadan koptu kıyamet, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale içinde vurdular beni
Ölmeden mezara koydular beni, off, gençliğim eyvah!

Çanakkale içinde sıra söğütler
Altında yatıyor aslan yiğitler, off, gençliğim eyvah!

Çanaqqala içində aynalı çarşı
Ana mən gidiyom düşmənə qarşı, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqala içində bir ağac selvi
Kimimiz nişanlı, kimimiz evli, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqala içində bir qırıq testi
Analar atalar ümidi kəsdi, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqala üstünü duman bürüdü
On üçüncü firqə hərbə getdi, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqala əlində toplar quruldu
Vay bizim xidmətçilər orda vuruldu, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqala körpüsü dardır keçilməz
Al qan olmuş suları bir tas içilməz, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqalada çıxdım yan basa basa
Ciğerlerim çürüdü qan kusa kusa, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqalada çıxdım başım salamatlıq
Anafarta’ya varmadan qopdu qiyamət, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqala içində vurdular məni
Ölmədən məzara qoydular məni, off, gəncliyim eyvah!

Çanaqqala içində sıra Söyüd
Altında yatır aslan igidlər, off, gəncliyim eyvah!

Bir Cevap Yazın

